پوکی استخوان

جهت پیشگیری و کنترل روند پوکی استخوان نکات تغذیه ای زیر را رعایت کنید:

- مصرف منابع غني كلسيم (مانند شير و لبنيات ، روغن كبد ماهي )

- قرار گرفتن به مدت طولاني در معرض نور مستقيم خورشيد

- اجتناب از مصرف زياد پروتئين، سديم، كافئين و مواد غذايي حاوي فسفر مانند نوشابه هاي گازدار

- اجتناب از مصرف طولانی مدت داروهاي استروئيدي

- اجتناب از مصرف الكل و سيگار

- انجام تمرينات منظم ورزشي

- مصرف روزانهmg 1500-1000كلسيم در روز براي مردان و زنان بالاي 60 سال (اين ميزان تقريبا“ 2 برابر ميزان توصيه شده براي مصرف روزانه كلسيم(RDA ) براي افراد سالمند است.


تاریخ آخرین بروزرسانی   :  1393-12-5 0:46        برو بالای صفحه نسخه قابل چاپ